Miejsce literatury i teatru w przestrzeniach terapeutycznych. Werbalne i niewerbalne aspekty wsparcia rozwoju
ISBN | 83-87849-93-6 |
Data publikacji | 2005 |
Liczba stron | 275 |
Okładka | miękka |
Format | 145x206 |
Książka zawiera artykuły kilkudziesięciu autorów. Całość rozważań podzielona została na cztery części, ogniskujące tematykę prac wokół zagadnień: przestrzeni wsparcia i stymulacji rozwoju poprzez tekst literacki, aspektów współczesnej biblioterapii, poszukiwania punktu styczności pomiędzy tekstem a teatrem i wreszcie określania miejsca dziecka w przestrzeni teatralnej, zwłaszcza zaś w zakresie terapeutycznym. Autorami tekstów są pracownicy naukowi polskich ośrodków akademickich, animatorzy teatralni, terapeuci, bibliotekarze i nauczyciele. Zasięg opracowań jest zatem różnorodny i ukazany z rozmaitych perspektyw. Wizja naukowego uogólnienia towarzyszy tu refleksjom wypływającym z praktyki, dając efekt tak eklektyczny, jak i oryginalny. W książce znalazły się opracowania będące doniesieniami z badań oraz projektowe, prezentujące określone sposoby wykorzystania tekstu lub działań teatralnych w praktyce terapeutycznej i wychowawczej. Udało się również uchwycić obszary teoretyczne, przyjmujące nieco monograficzny kształt. Niemało miejsca zajmują też rozważania wyrosłe na gruncie praktyki.